Jeden z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, charakterystyczny dla edukacji przedszkolnej, to miara i mierzenie.
Podczas zajęć dzieci ustalały co jest większe, co mniejsze, dokonywały pomiaru na różne sposoby, np.: dłonią, palcami, łokciem, krokami, stopą czy określonymi przedmiotami. Porównywały długości, np. sznurków, tasiemek, przedmiotów codziennego użytku.
Ponadto dzieci zapoznały się z przyrządami służącymi do pomiaru takimi jak linijka, centymetr, miarka. Przyswajaliśmy nazewnictwo jednostek miar - centymetr i kilometr.
Dużo radości przedszkolaki miały z pomiaru swojego wzrostu i porównania go ze wzrostem kolegi, uczyliśmy się przy tym liczb trzycyfrowych.
Mierzyliśmy rozmiar stopy, obwód głowy i zwymiarowaliśmy wszystkie meble w naszej sali. Kreatywność pracy z centymetrem nie miała końca. Na koniec dzieci wykonały trudną kartę pracy, posługując się linijką musiały zmierzyć rożne odcinki i zapisać to odpowiednią cyfrą, jest to kolejny krok pokazujący gotowość szkolną Zajączków.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl