Numer 7/2024/2025 — 14.10.2024 r.

Orientacja przestrzenna

autor: Aleksandra Kwiatkowska

Jednym z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, jaki poznają dzieci w wieku przedszkolnym, jest orientacja przestrzenna.

Zagadnienie orientacji w przestrzeni jest obszarem, z którym mamy styczność niemalże każdego dnia. Umiejętności z tego zakresu wykorzystujemy w wielu sytuacjach społecznych: w domu, w pracy, jak również w szkole i w przedszkolu. Zdaniem Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Aleksandry Urbańskiej „orientacja w przestrzeni jest warunkiem dobrego funkcjonowania człowieka w otaczającej rzeczywistości. Jest to także umiejętność wymagana w szkole, na każdej lekcji, nie tylko matematyki”. Tak rozumiana orientacja przestrzenna stanowi podstawę do kształtowania i rozwijania kolejnych umiejętności z różnych obszarów wiedzy.

Na zajęciach Wiewiórki utrwalały temat orientacji przestrzennej. Z wcześniej zrobionych przez siebie bransoletek dzieci określiły, która to lewa ręka, zakładając bransoletki na właściwy nadgarstek. Przyklejone serduszko po stronie serca też pomogło im w określeniu lewej strony.

Na kolejnych zajęciach będziemy jeszcze utrwalać prawą i lewą stronę.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.