Piątoklasiści rozpoczęli temat objętości.
Każdy wie, co to litr i co się w nich mierzy, jednak dla niektórych sześcienne jednostki metryczne są trudne do pojęcia. Jak zawsze staramy się przekuć temat na praktykę i w tym wypadku było to możliwe. Każdy z chłopców przyniósł do szkoły kilkanaście takich samych klocków. Ustaliliśmy, że naszą jednostką objętości jest właśnie klocek. Każdy budował prostopadłościan z liczby klocków podanych przez nauczyciela, po czym można było zobaczyć, jakie zbudowali koledzy. Następnie rysowaliśmy rzut każdego z prostopadłościanów na tablicy, po czym uczniowie samodzielnie obliczali jego objętość (w klockach) oraz całkowite pole powierzchni (przy założeniu, że klocki były sześcienne). Jak Państwo się domyślacie objętość brył z tej samej liczby klocków była zawsze taka sama, zaś pole powierzchni inne.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl