Numer 34/2022/2023 — 15.05.2023 r.

Warsztaty rozszerzeniowe - od enzymów do intertekstualności

autor: Hanna Boguta-Marchel

Powrót do szkoły, nawet po krótkiej przerwie, zawsze jest pewnym wyzwaniem, więc po majówce i maturach podstawowych nasi licealiści wrócili z przytupem! 9 maja był dla klas 1-3 dniem w pełni poświęconym pracy nad przedmiotami rozszerzonymi - w nieco zmienionej i urozmaiconej formule.

 

 Licealiści pracowali w grupach międzyklasowych podejmując wyzwania związane z wybranymi przez siebie (lub planowanymi) rozszerzeniami:

  • na warsztatach biologiczno-chemicznych z p. Agatą Dmoch-Hołody i p. Kingą Frąckiewicz odbyła się m.in. izolacja pektyny z cytryn, obserwacje działania enzymów amylazy i pektynazy czy wykrywanie cukrów redukujących przy pomocy próby Fehlinga
  • na języku polskim p. Leszek Gilewski zorganizował warsztaty teoretycznoliterackie poświęcone intertekstualności pt. "Intertekstualność - zjawisko współczesne czy znane od dawien dawna?" Uczestnicy zgłębiali problem m.in. na przykładzie mniej znanych tekstów, jak: Exegi munimentum... Mickiewicza (parafraza słynnej ody Horacego); Pan Tadeusz Słowackiego [sic!] czy Brama Różewicza.
  • na fizyce z p. Łukaszem Wolańskim licealiści dogłębnie zaznajomili się z energetycznymi aspektami zmian stanów skupienia substancji - poznali teorię i mierzyli się z zadaniami problemowymi
  • na warsztatach z WOSu z p. Marcinem Zaborowskim uczniowie zgłębiali najistotniejsze, z ich punktu widzenia, problemy współczesnego świata - od zagrożeń terrorystycznych poprzez inflację aż po katastrofy ekologiczne...
  • na warsztatach z języka angielskiego z p. Anną Dudkowską i p. Konradem Zielińskim uczniowie rozwiązywali zadania leksykalno-gramatyczne w formie zabawy "Creepy castle", bawili się w tongue twisters w grupach oraz opracowywali i przedstawiali wady i zalety wybranych systemów politycznych (oczywiście po angielsku!)
  • wreszcie na matematyce (p. Magdalena Gola i p. Ewa Rybarczyk) uczniowie ćwiczyli umiejętność logicznego myślenia i analizy, rozwiązując zagadki matematyczne i pochylając się nad zadaniami typu maturalnego - emocje związane z wzajemną rywalizacją grup pomagały zaangażować się w stu procentach wszystkim uczestnikom, tym bardziej, że na najlepszą i najszybszą grupę czekała czekoladowa nagroda.

 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.