Jaki ma związek czarna skrzynka z wystąpieniami publicznymi i obronami rocznych projektów szkolnych? Okazuje się że bardzo dużo!
Nie dość, że czarna skrzynka przykuła uwagę uczniów to jeszcze kryła w sobie elementy, które miały symboliczny związek z obronami projektów.
W klasach 4-8 od 6 do 13 marca odbyły się warsztaty mające na celu pomoc w przygotowaniu do obron.
Główne zadanie warsztatów polegało na tym, by rozpoznać i powiązać z obroną projektu przedmioty ukryte w czarnej skrzynce:
- krawat, który oznacza strój galowy wymagany na obronie,
- wskaźnik do zaznaczania konkretnych elementów prezentacji,
- pendrive, jako jeden z nośników danych,
- kamera, dzięki której można się nagrać, przeanalizować swoje wystąpienie i wyeliminować niedociągnięcia lub uwiecznić wywiad jako wytwór materialny
- klepsydra - czas to coś czego trzeba pilnować by nie przekroczyć 10 minut na obronę, warto ćwicząc w domu wystąpienie zmierzyć ile czasu trwa nasza wypowiedź
- lusterko - symboliczne przypomnienie, by sprawdzić swoją postawę i przećwiczyć obronę przed rodziną lub... lustrem,
- kolorowa muszka - jako zachęta do tematycznego przebrania
- trąbka urodzinowa, która symbolizuje przykucie uwagi. Lojalnie uprzedzamy, że wielu uczniów jest przekonanych, że urodzinowa trąbka to znak, że obrony trzeba rodzinnie świętować.
Uczniowie mieli także okazję do pracy w grupach: do podanych tematy opracowywali grupowo pomysły, jak uzyskać efekt wow na obronie, by przykuć uwagę widzów i komisji.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl