Numer 26/2022/2023 — 13.03.2023 r.

Co ma Chińczyk do matematyki?

autor: Dariusz Wijas

Na MatExie najmłodsi uczniowie liczyli, aż się kurzyło.

Matematyki uczyć się można jak wszystkiego innego - ciekawie, z emocjami i motywacją albo nudno, bez chęci i radości. My oczywiście stawiamy na to pierwsze.

Najmłodsi uczniowie na matexie grali w Chińczyka z małym urozmaiceniem. Otóż rzucali dwoma kostkami i mogli sami zdecydować, czy biorą wynik z wybranej kostki, sumę z dwóch, czy też różnicę. Dzięki temu po wyrzuceniu każdy wykonywał dwa działania i szybko podejmował decyzję, co będzie dla niego lepsze. Oczywiście współgracze również wykonywali to działanie, aby sprawdzić, czy przeciwnik dobrze policzył.

Sądząc po uśmiechach i okrzykach podekscytowania gra trafiła w gusta uczniów. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.