Numer 23/2022/2023 — 13.02.2023 r.

Miary długości

autor: Edyta Janczak

Przedszkolaki mierzyły się z miarami.

Jeden z obszarów z zakresu edukacji matematycznej, charakterystyczny dla edukacji przedszkolnej, to miara i mierzenie. Podczas  zajęć dzieci ustalały co jest większe, co mniejsze, dokonywały pomiaru na różne sposoby, np.: dłonią, palcami, łokciem, krokami, stopą czy określonymi przedmiotami oraz porównywały  długości, np.  sznurków, tasiemek, przedmiotów codziennego użytku. 

Ponadto dzieci zapoznały się  z przyrządami służącymi do pomiaru takimi jak linijka, centymetr, suwmiarka czy laserowy miernik odległości. Przyswajaliśmy nazewnictwo  jednostek miar - centymetr i kilometr. 

Na pytanie w czym mierzymy odległość z miasta do miasta jadąc samochodem, odpowiedź brzmiała „telefonem”.

Dużo radości przedszkolaki miały z pomiaru swojego wzrostu i porównania  go ze wzrostem kolegi, uczyliśmy się przy tym liczb trzycyfrowych.

Mierzyliśmy rozmiar stopy, obwód głowy i zwymiarowaliśmy wszystkie meble w naszej sali. Kreatywność pracy z centymetrem nie miała końca.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.