Numer 19/2022/2023 — 16.01.2023 r.

12 liczb, 24 godziny i 60 minut - jak to ogarnąć?

autor: Dariusz Wijas

Zegar dla nas jest oczywistością, jednak dla dzieci wydaje się być czarną magią. Jak się nauczyć z niego korzystać? Oczywiście na konkretach!

Klasy drugie na bystrzaku matematycznym konstruowały zegar. Zajęcia rozpoczęliśmy jednak od przypomnienia jak zegar działa, a raczej jak odczytywać z niego informacje. Następnie przeszliśmy już do samych zegarów. Każdy z uczniów, krok po kroku konstruował własny. Zaczęliśmy od zapisania godzin 12, 6, 3 i 9, po czym dodaliśmy kolejne. Następnie można było ozdobić tarczę i wyciąć z kartonu wskazówki. Na końcu, pinezką przyczepiliśmy wskazówki do zegara i plastikowego korka (przytrzymuje pinezkę). Na następnym bystrzaku będziemy ustawiać i odczytywać odpowiednie godziny, po czym każdy będzie mógł zabrać swój zegar do domu.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.