Numer 41/2021/2022 — 27.06.2022 r.

Wycieczka do Krakowa i Wadowic kl. 4-7 chłopców

autor: Agata Kok

W dniach 21-22 czerwca klasy 4A, 5A, 6A, 7A były na wycieczce w Krakowie i Wadowicach.

Pierwszego dnia o 7.00 rano wyjechaliśmy z Pruszkowa. W Krakowie na starcie spotkaliśmy się z panią przewodniczką tuż pod Wawelem. Całą grupą rozpoczęliśmy przygodę w Krakowie od przywitania się ze Smokiem Wawelskim. Następnie przeszliśmy na dziedziniec arkadowy. Ponadto weszliśmy na szczyt wieży, aby zobaczyć z bliska Dzwon Zygmunta. Zwiedzaliśmy również Kościół Katedralny, gdzie poznaliśmy historie królów Polski, a następnie odwiedziliśmy kryptę, w której spoczywają królowie, bohaterowie oraz wieszcze polscy. Mieliśmy okazje zobaczyć kryptę Lecha i Marii Kaczyńskich. Po zwiedzaniu czekał nas obiad, a następnie gra miejska po Krakowie, pełna ciekawych zagadek do rozwiązania. Po grze miejskiej udaliśmy się do Kościoła Mariackiego, aby poznać historię Ołtarza Wita Stwosza. Po pełnym wrażeń dniu pojechaliśmy się do Wadowic, pośpiesznie zameldowaliśmy się w pokojach, aby jak najszybciej zakończyć dzień grillem, piłką nożną i grupowymi zabawami.

Kolejny dzień przywitał nas słoneczną pogodą. Po wylegiwaniu się na tarasie Klasztoru Karmelitów Bosych, przeszliśmy do zwiedzania Sanktuarium pw. Św. Józefa, gdzie przed laty na mszę uczęszczał Św. Jan Paweł II. Po zwiedzaniu czekały nas pyszne kremówki na Starym Rynku w Wadowicach, nieopodal domu Św. Jana Pawła II. Nasza dwudniowa wycieczka zakończyła się aktywnością w parku linowym. Wszyscy chłopcy wykazali się dużą sprawnością i odwagą podczas pokonywania trasy w Krakowskim Parku Linowym.

Komentarz lub zgłoszenie tematu

Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.