MENiS przygotowało dla nauczycieli wychowania fizycznego szkolenie "WF z AWF". Celem jest monitorowanie sprawności dzieci i młodzieży oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli. Wzięli w nim udział nauczyciele WF pracujący w naszej szkole.
Poprawa stanu kondycji fizycznej dzieci i młodzieży po powrocie do zajęć stacjonarnych – walka ze skutkami pandemii koronawirusa
Pierwszy z proponowanych wykładów będzie dotyczył aspektów zdrowotnych związanych z powrotem dzieci i młodzieży do szkół po wznowieniu nauki w trybie stacjonarnym. Wykład będzie obejmował dwa główne zagadnienia:
Zagadnienia omawiane w tej części mają dać nauczycielom obraz tego, jacy uczniowie powrócą do szkoły po pandemii i z jakimi problemami zdrowotnymi. W sposób syntetyczny i na podstawie najbardziej aktualnych wyników badań naukowych zostaną przedstawione problemy zdrowotne, które mogą rzutować na efektywność powrotu do pełnej aktywności fizycznej u różnych grup uczniów, takich jak:
W części tej zostaną zaprezentowane propozycje działań, które nauczyciele mogą zaplanować, aby powrót dzieci do szkół i aktywności fizycznej był w pełni bezpieczny dla ich zdrowia. Stosownie do różnych grup wiekowych uczniów (odrębne zagadnienia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz dla nauczycieli wychowania fizycznego w klasach IV-VIII i szkołach ponadpodstawowych) zostaną przedstawione treści dotyczące:
Psychologiczne konsekwencje pandemii COVID-19 i wynikającej z niej nauki zdalnej (zaburzenia lękowe, depresyjne; konsekwencje psychologiczne izolacji społecznej oraz obniżonego poziomu sprawności fizycznej i wzrostu masy ciała uczniów). Behawioralne objawy trudności psychicznych związanych z pandemią.
Jak skutecznie się komunikować? Komunikowanie się z grupą i jednostką w bezpośrednim kontakcie po długotrwałej komunikacji zdalnej. Empatia w komunikacji nauczyciel-uczeń. Udzielanie informacji zwrotnych. Indywidualizacja oddziaływań. Tworzenie klimatu motywacyjnego przez nauczyciela i uczniów.
Jak motywować? Wzbudzanie i utrzymywanie motywacji do systematycznej aktywności fizycznej. Przeciwdziałanie spadkowi aktywności fizycznej wynikającemu z pandemii.
Jak zrekonstruować grupę? Wzmacnianie relacji społecznych w grupie rówieśniczej po okresie izolacji społecznej. Jak pomóc w utrzymaniu dobrego nastroju? Maksymalizacja korzyści emocjonalnych płynących z aktywności fizycznej jako element przeciwdziałania skutkom pandemii w sferze afektywnej.
Psychologiczne konsekwencje pandemii COVID-19 i wynikającej z niej nauki zdalnej (zaburzenia lękowe, depresyjne; konsekwencje psychologiczne izolacji społecznej oraz obniżonego poziomu sprawności fizycznej i wzrostu masy ciała uczniów). Behawioralne objawy trudności psychicznych związanych z pandemią.
Jak skutecznie się komunikować? Komunikowanie się z grupą i jednostką w bezpośrednim kontakcie po długotrwałej komunikacji zdalnej. Empatia w komunikacji nauczyciel-uczeń. Udzielanie informacji zwrotnych. Indywidualizacja oddziaływań. Tworzenie klimatu motywacyjnego przez nauczyciela i uczniów.
Jak motywować? Wzbudzanie i utrzymywanie motywacji do systematycznej aktywności fizycznej. Przeciwdziałanie spadkowi aktywności fizycznej wynikającemu z pandemii.
Jak zrekonstruować grupę? Wzmacnianie relacji społecznych w grupie rówieśniczej po okresie izolacji społecznej. Jak pomóc w utrzymaniu dobrego nastroju? Maksymalizacja korzyści emocjonalnych płynących z aktywności fizycznej jako element przeciwdziałania skutkom pandemii w sferze afektywnej.
Psychologiczne konsekwencje pandemii COVID-19 i wynikającej z niej nauki zdalnej (zaburzenia lękowe, depresyjne; konsekwencje psychologiczne izolacji społecznej oraz obniżonego poziomu sprawności fizycznej i wzrostu masy ciała uczniów). Behawioralne objawy trudności psychicznych związanych z pandemią.
Jak skutecznie się komunikować? Komunikowanie się z grupą i jednostką w bezpośrednim kontakcie po długotrwałej komunikacji zdalnej. Empatia w komunikacji nauczyciel-uczeń. Udzielanie informacji zwrotnych. Indywidualizacja oddziaływań. Tworzenie klimatu motywacyjnego przez nauczyciela i uczniów.
Jak motywować? Wzbudzanie i utrzymywanie motywacji do systematycznej aktywności fizycznej. Przeciwdziałanie spadkowi aktywności fizycznej wynikającemu z pandemii.
Jak zrekonstruować grupę? Wzmacnianie relacji społecznych w grupie rówieśniczej po okresie izolacji społecznej. Jak pomóc w utrzymaniu dobrego nastroju? Maksymalizacja korzyści emocjonalnych płynących z aktywności fizycznej jako element przeciwdziałania skutkom pandemii w sferze afektywnej.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl