Numer 28/2021/2022 — 28.03.2022 r.

Utrwalamy poznane sylaby

autor: Edyta Rogowska

Jeżyki utrwalały poznane sylaby wg. symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej.

Poprzez rozpoczęcie zabawy w czytanie możemy stymulować wszystkie funkcje  poznawcze dziecka, procesy psychiczne i biologiczne wyznaczając tym samym przyszły sukces edukacyjny dziecka.

Nauka czytania tą metodą wpływa również na kształtowanie asymetrii półkulowej, niezbędnej do prawidłowego opracowywania informacji językowych. Wszechstronna stymulacja językowa może wspomagać stopniowe kształtowanie przewagi lewej półkuli w procesach werbalnych. Jest to niezbędny warunek do rozwoju umiejętności szybkiego czytania ze zrozumieniem, a w konsekwencji skutecznego uczenia się. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.