Numer 27/2021/2022 — 21.03.2022 r.

Większa połowa 4A rozumie, że połowy są zawsze równe.

autor: Dariusz Wijas

Klasa 4A zapoznała się z ułamkami - na wesoło i w praktyce.

Większość dwulatków wie już, co to jest połowa. Czwartoklasiści rozszerzyli wiedzę o ułamkach. Zaczęliśmy oczywiście od klasycznego dowcipu: Połowy są zawsze równe, zresztą po co ja wam to tłumacze, pewnie większa połowa z was tego nie zapamięta. Po chwili rozrywki każdy wyciął pasek papieru tej samej długości i podzielił go na dwie, cztery, lub osiem części. Następnie chłopcy szukali w klasie kogoś, kto ma taką samą część, ale inaczej przeciętą. Udało nam się ustalić, że aby mówić o ułamku całość musi być podzielona na równe części. Ostatnim zadaniem było narysowanie kwadratu i okręgu, podzielenie na równe części i zaznaczenie dowolnego ułamka, co wszystkim się udało. Lekcje skończyliśmy innym dowcipem: Dzień dobry, poproszę największą pizzę jaką macie, tylko pokrójcie na 4 kawałki bo 8 to bym nie zjadł.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.