Przez ostatnie dwa dni w zerówce pracowaliśmy nad tym, aby wszyscy w klasie czuli się lepiej.
"Bo są koledzy" - to najczęstsza odpowiedź chłopców z klasy startowej na pytanie, dlaczego lubią chodzić do szkoły. Jednak niektórzy słusznie zauważyli, że czasami koledzy mogą być też źródłem przykrości. Jak sprawić, aby wszyscy dobrze czuli się z kolegami? Nad tym właśnie pracowaliśmy. Uczniowie indywidualnie rysowali po sześć zachowań kolegów, które sprawiają przyjemność oraz przykrość. Następnie już w grupach powstawały plakaty. Najpierw chłopcy wybierali dwa najlepsze pomysły z każdej kategorii (na szczęście demokratycznie), później zaś rysowali. Każda z grup prezentowała na forum swoje prace. Za nieprzyjemne przez wszystkich uznane zostało bicie, pojawiały się też naśmiewanie, przechwalanie, krzyczenie itp. Z pozytywnych zachowań najczęściej wystąpiły zapraszanie do zabawy, dzielenie się śniadaniem i pomaganie. Na koniec wszyscy zapewniali, że będą się starali podejmować zachowania uważane za pozytywne oraz unikać tych, które w odczuciu kolegów są negatywne. Warto porozmawiać z dziećmi w domu, aby zwiększyć efekt lekcji wychowawczej.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl