Numer 25/2021/2022 — 07.03.2022 r.

Ustalenie stałości liczby elementów w zbiorze

autor: Edyta Rogowska

Na ostatnich zajęciach Jeżyki ćwiczyły operacyjne rozumowanie. Wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania, czyli pomaganie dzieciom w uświadamianiu sobie stałej liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują one zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej.

Takie rozumowanie nie jest czymś, co pojawia się nagle i w gotowej postaci. Jest to jeden ze sposobów myślenia, który kształtuje się i dojrzewa zgodnie z rytmem rozwojowym człowieka. Podczas dzisiejszych zajęć Jeżyki miały:

- policzyć przedmioty i ustalić, ile ich jest,

- zmienić układ przedmiotów tak, że po zmianie wydaje się, że jest ich więcej albo mniej,

- zastanowić się, czy po zmianie przedmiotów (przesunięciu, rozsunięciu) jest ich nadal tyle samo.

Dziecięce rozumowanie jest przecież logiczne, chociaż niepodobne do rozumowania dorosłego. Jeżeli dzieci będą miały dużo okazji do podobnych ćwiczeń, przejdą na poziom logiki dorosłego.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.