Numer 34/2020/2021 — 10.05.2021 r.

Myślenie przyczynowo-skutkowe - historyjki obrazkowe

autor: Małgorzata Kojder

Dzieci z grupy biedronek układały 3-elementowe historyjki obrazkowe, tego typu zadania uczą przede wszystkim myślenia przyczynowo -skutkowego.

Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Przedszkolaki bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach i pokazały swoją naturalną, dziecięcą kreatywność. 

"Rozumowanie przyczynowo-skutkowe jest obecne w większości sytuacji, w których dziecko uczestniczy. Sztuka polega na tym, żeby je wydobyć i skłonić dziecko do myślenia przyczynowo-skutkowego". 
Edyta Gruszczyk Kolczyńska, Ewa Zielińska- Dziecięca matematyka.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.