Numer 30/2020/2021 — 12.04.2021 r.

Posłuszeństwo

autor: Dariusz Wijas

Z pierwszym poniedziałkiem szkolnym zaczynamy pracę, nad nową cnotą.

W kwietniu w klasach 0-3 pracować będziemy nad posłuszeństwem. Jednak godzinę wychowawczą zaczęliśmy od podsumowania pracy nad odpowiedzialnością. Uczniowie dzielili się sukcesami z zakresu odpowiedzialności, wszystkie zapisaliśmy. Przy okazji rozmawialiśmy jeszcze o grach komputerowych. Po kilku pytaniach pomocniczych uczniowie doszli do tego, że odpowiedzialność to także powstrzymywanie się od czegoś. Dlaczego należy się powstrzymywać od gier, a już na pewno mieć je pod kontrolą uczniowie w teorii wiedzą doskonale, praktyka zależy już od Państwa.

Pracę nad posłuszeństwem zaczęliśmy metodą burzy mózgów: małe grupy wymyślały jak najwięcej skojarzeń do słowa posłuszeństwo. Warto zauważyć, że nasi chłopcy wchodzą już w wyższy poziom rozumienia tematu, po odpowiedziach typu opiekuńczość czy uśmiech. Po omówieniu wyników uczniowie posłuchali bajki o nieposłusznym Jasiu. Ustaliliśmy, czym jest skrajne nieposłuszeństwo, i czy można, a raczej gdzie trzeba postawić granicę słuchania się innym. Uczniowie podali też, jakie konsekwencje wiążą się z nieposłuszeństwem, ich pomysły były bardzo naturalne i wyszły poza upominanie dorosłych. Na końcu Chłopcy odgadywali wobec kogo jesteśmy posłuszni robiąc różne rzeczy, z czego też wspólnie wyciągnęliśmy wniosek, że każde posłuszeństwo, nawet najdrobniejsze prowadzi do posłuszeństwa względem Boga. Za tydzień omówimy indywidualne nawyki z zakresu posłuszeństwa, które uczniowie wybiorą sobie w ramach pracy domowej.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.