Dorosłym miesiące mogą kojarzyć się z popularną weselną zabawą. A dzieciom?
Dla pierwszoklasisty miesiąc jest pojęciem abstrakcyjnym. Dlatego zapamiętanie wszystkich miesięcy w kolejności stanowi wyzwanie. Klasy pierwsze podjęły je na bystrzaku matematycznym. Na poprzednich zajęciach obie klasy słuchały baśni „Historia roku” oraz oglądały bajkę o miesiącach, po czym rozmawialiśmy o tym, czym są miesiące i rok. Na kolejnych zajęciach bawiliśmy się w zabawy utrwalające. Dwanaście osób stanęło w kółku, plecami do jego środka. Każda z nich została jednym z miesięcy, oczywiście w kolejności. Pozostali uczniowie (i uczennice w 1P) chodzili dookoła dotykając rąk dzieci z środka, które z kolei wypowiadały nazwę swojego miesiąca. Następnie wszyscy siedli w kółeczku i po kolei wypowiadali nazwy miesięcy. Na koniec dzieci poznały sposób określenia długości miesięcy na kostkach pięści. Większość uczniów i uczennic zapamiętała miesiące w kolejności.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl