Numer 16/2021/2022 — 13.12.2021 r.

Następstwo dnia i nocy

autor: Edyta Rogowska

Jeżyki poznały zjawisko dnia i nocy. Starały się zrozumieć, że zjawisko powstawania dnia i nocy zależy od obrotowego ruchu Ziemi.

Poznały model Ziemi -globus i pojęcie kuli. Miały również możliwość samodzielnego oraz w małych grupkach manipulowania globusem. Przemienność dnia i nocy przedstawiały dzieci przez układanie rytmu dnia i nocy .Z układaniem rytmu dnia i nocy dzieci nie miały żadnego problemu. Doskonałym wzmocnieniem dla zrozumienia następstw dnia i nocy, była zabawa „Wirujące światełka", czyli malowanie światłem po suficie i ścianach w różnych pozycjach w rytm muzyki Oxygene Jean Michel Jarre’a. Powyższa zabawa jak również prezentacja przepięknych ilustracji do piosenki „Idzie niebo ciemną nocką" w wykonaniu Grzegorza Turnaua bardzo spodobały się dzieciom. Wszystkie zabawy i działania zaproponowane na zajęciach wyzwalały i rozwijały aktywność badawczą u naszych przedszkolaków.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.