Numer 1/2020/2021 — 07.09.2020 r.

Bitwa wodna i ciecz nieniutonowska

autor: Dorota Smosarska

W drugim dniu trzeciego turnusu Letniej Akademii Azymutu głównym tematem było doswiadczenie kontaktu z cieczą nieniutunowską oraz opracowanie strategii wygrania bitwy na pistolety piankowe z wodą

Kolejny radosny dzień rozpoczął się przywitaniem oraz nauką piosenki kolonijnej. 

Nastepnym blokiek były zajęcia sportowe. Po rozgrzewce i kilku zabawach bieżnych przeszliśmy do wyścigów rzędów. Następnie odbył się zacięty i wyczerpujący mecz piłki nożnej.

Po chwili odpoczynku zaczęły formułować się drużyny biorące udział w bitwie wodnej. Do dyspozycji dzieci były balony z wodą oraz pistolety piankowe.

Zespoły walczyły zawzięcie i dzielnie. Każdy pełnił okresloną funkcję, zawodnicy się wspierali i atakowali różnymi metodami.

Po skończonej walce chwila odpoczynku w sali, gdzie chłopcy rysowali na tablicy mapę świata z krajami i flagami. 

Nawiazała się ddyskusja na temat granic i historii Polski. 
po tak wyczerpujących blokach tematycznych przyszedł czas na obiad i ulubione przez dzieci spagetti. Nie obyło sie bez dokładek.

 

Po posiłku przeszlismy do innej sali i rozpoczęły się doświadczenia ze skrobią ziemniaczaną  wodą.

 

Dzieci w miskach w różnych proporcjach mieszali składniki. Wyszła ciecz nieniutonowska, która potrafi zachować się jak płyn i ciało stałe. To było fascynujace.

Nastepnie dzieci zaczęły dodawać różne kolory farb, co również było dla nich bardzo ciekawe.

Po skończonych zabawach wszystkie masy z misek powędrowały do jednego pojemnika. Było przy tym mnóstwo zabawy. Dzieciom bardzo podobała się konsystencja i nie chcieli kończyć.

Dzień zakończyliśmy rozmowami o wartości rodziny i miłości. Omawialismy wyzwanie tygodnia i dnia. Dzieci w szczególności chcą podziekować rodzeństwu oraz kuzynom za to, że są.

 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.