Numer 11/2020/2021 — 16.11.2020 r.

Mam dwie nogi. Czy aby na pewno?

autor: Dariusz Wijas

Różne pytania nurtują ludzi. Niektórzy rozmyślają czy mieć, czy być, inni zastanawiają się nad istotą życia, a panu Darkowi sen z powiek spędza liczba nóg dziewczynek z 2 P.

Na dzisiejszym bystrzaku w 2 P zaczęliśmy liczyć, ile każda dziewczynka ma nóg. Pozornie proste, ale...

Po ustaleniu zasad na lekcjach online dziewczynki zobaczyły cztery lody. Szybko powiedziały, ile gałek jest w każdym i za pomocą mnożenia obliczyły, ile jest ich razem. Następnie zobaczyły jeszcze dwie grupy piłek, tu również obliczyły, ile ich jest razem. Kolejnym zadaniem było policzenie, ile kulek jest razem, w czym pomogło uporządkowanie danych w tabeli. Po tej prezentacji przeszliśmy do liczenia nóg - z początku każda z dziewczynek podawała, co w jej domu ma nogi, ile ma nóg i ile jest tych rzeczy, ludzi lub zwierząt (dobrze, że rośliny nie mają nóg). Następnie Pan Darek pokazał swój kawowy stolik, który ma trzy nogi i zdał dziewczynkom pracę domową: policzyć, ile nóg jest w ich domach. Na kolejnym bystrzaku postaramy się zsumować te wyniki.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.