Numer 10/2020/2021 — 09.11.2020 r.

Akademia Umiejętności - od małego smyka do wielkich osiągnięć

autor: Agata Grzeniewska

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz

Dziecko najlepiej uczy się poprzez udział w aktywnościach i doświadczanie. Zapamiętuje emocje i pytania, jakie temu doświadczaniu towarzyszą. Tak jak mówi się, że podróże kształcą, tak warsztaty prowadzone z użyciem przeróżnych technik są bardzo skuteczne dzięki zaangażowaniu wszystkich zmysłów i umysłu. Rozwiązania pojawiających się trudności  zostają w pamięci i tworzą zbiór doświadczeń, z których dzieci będą korzystać w przyszłości. 

Akademia Umiejętności jako cel postawiła sobie ćwiczenie koncentracji uwagi, usprawnianie analizatorów (zwłaszcza wzrokowego i słuchowego – tak ważnych w procesie identyfikacji wzrokowej i słuchowej grafów). Podczas zajęć dbamy o prawidłowy rozwój mowy usprawniając aparat artykulacyjny podczas zabaw z rymem i rytmem. Ćwiczymy również pamięć podręczną, by na dłużej się skupiać i lepiej rozumieć.

Uczniowie nie zawsze mają uśmiech na twarzy. Czasem pojawiają się łzy, gdy niesforny supeł nie chce się rozwiązać, gwoździk wbija się krzywo albo  ręce bolą od filcowania wełny. Czasem trudnością jest czekanie na pomoc. Bo dzieci jest dużo, a ja tylko jedna. Często jednak pojawia się również w dziecięcych oczach ten „błysk”, którego nie potrafię ani nazwać, ani opisać. Po nim uśmiech i stwierdzenie: „zrobiłem to sam!”. Cel, został osiągnięty!

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.