„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz
Dziecko najlepiej uczy się poprzez udział w aktywnościach i doświadczanie. Zapamiętuje emocje i pytania, jakie temu doświadczaniu towarzyszą. Tak jak mówi się, że podróże kształcą, tak warsztaty prowadzone z użyciem przeróżnych technik są bardzo skuteczne dzięki zaangażowaniu wszystkich zmysłów i umysłu. Rozwiązania pojawiających się trudności zostają w pamięci i tworzą zbiór doświadczeń, z których dzieci będą korzystać w przyszłości.
Akademia Umiejętności jako cel postawiła sobie ćwiczenie koncentracji uwagi, usprawnianie analizatorów (zwłaszcza wzrokowego i słuchowego – tak ważnych w procesie identyfikacji wzrokowej i słuchowej grafów). Podczas zajęć dbamy o prawidłowy rozwój mowy usprawniając aparat artykulacyjny podczas zabaw z rymem i rytmem. Ćwiczymy również pamięć podręczną, by na dłużej się skupiać i lepiej rozumieć.
Uczniowie nie zawsze mają uśmiech na twarzy. Czasem pojawiają się łzy, gdy niesforny supeł nie chce się rozwiązać, gwoździk wbija się krzywo albo ręce bolą od filcowania wełny. Czasem trudnością jest czekanie na pomoc. Bo dzieci jest dużo, a ja tylko jedna. Często jednak pojawia się również w dziecięcych oczach ten „błysk”, którego nie potrafię ani nazwać, ani opisać. Po nim uśmiech i stwierdzenie: „zrobiłem to sam!”. Cel, został osiągnięty!
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl