Numer 7/2020/2021 — 19.10.2020 r.

Mnożenie koedukacyjne

autor: Dariusz Wijas

2 A i 2 P podczas bystrzaka mierzyły się z mnożeniem.

Klasy drugie mają już za sobą wprowadzenie do podstaw mnożenia. Dziś przyszedł czas na kolejne zabawy z mnożeniem w roli głównej. Chłopcy grali w dwójkach w grę, w której mnożyli liczby po obu stronach paczki zapałek, wynik mogli sprawdzić w środku, wysuwając pojemnik. Dziewczynki w tym czasie układały i liczyły klocki, np.: cztery rzędy po pięć klocków itp. Przy okazji poznały, że mnożenie jest przemienne. W połowie lekcji przyszedł czas na wspólną aktywność. Wszyscy siedli w jednym kółeczku. Każda następna osoba podawała liczbę o 2 większą, kto się pomylił odpadał, i tak do stu. Następnie zagraliśmy w tę samą grę z trójkami oraz piątkami. Na koniec, na wniosek samych dzieci zrobiliśmy małą rywalizację: dziewczynki na chłopców. Zadaniem było podawanie liczby większej o 10 w kółeczku, już bez odpadania, przez dwie minuty. Wygrywał, kto doszedł do większej liczby. Dziewczynki doliczyły do 780, zaś chłopcy do 720. Jak sami Państwo widzą, różnica minimalna.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.