Numer 3/2019 — 23.09.2019 r.

Prezentacje mitów w 6A

autor: Arkadiusz Dybowski

Tym razem w ramach zaliczenia lektury na lekcji polskiego zrezygnowaliśmy ze zwykłego testu sprawdzającego treść. Lekturą na wrzesień były mity greckie. Zamiast sprawdzianu uczniowie podjęli wyzwanie, by w małych grupach zaprezentować w ciekawy sposób wybrany mit.

Zadanie było trudne, bo trzeba było tematem zainteresować pozostałych uczniów z klasy.
Chłopcy spotykali się w domu, wykorzystywali czas między lekcjami i włożyli dużo serca i zaangażowania w przygotowania. Efekty były niesamowite! Pomysłów na realizację było wiele: makiety, scenki, sąd, quizy, plakaty, komiksy - wyobraźnia i kreatywność naszych uczniów jest właściwie nieograniczona!
Zagraliśmy w grę planszową "Pomóż Syzyfowi wtoczyć kamień", na naszych oczach ożyła makieta z klocków lego, dowiedzielśmy się jakie są pozytywne i negatywne cechy Tezeusza, prześledziliśmy odwieczne marzenie ludzkości o lataniu. Okazało się też, że mit o Dedalu i Ikarze można wykorzystać do pokazania współczesnego problemu uzależnienia od telefonu. 
Chłopcy ustawili poprzeczkę bardzo wysoko, a wkrótce to samo wyzwanie czeka dziewczynki z klasy równoległej.
Zapraszam do galerii.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.