Numer 2/2019 — 13.09.2019 r.

Choleryk czy flegmatyk? Szacowanie temperamentu w klasie 8

autor: Hanna Boguta-Marchel

Dzisiaj odbyły się warsztaty dotyczące temperamentu w klasie 8.

Zajęcia rozpoczęliśmy od analizy poszczególnych wymiarów temperamentu, takich jak aktywność, emocjonalność i towarzyskość (introwersja/ekstrawersja).
Następnie uczniowie wypełniali kwestionariusz mający pomóc w określeniu, jaki typ temperamentu każdy z nich reprezentuje. Precyzyjnie scharakteryzowaliśmy każdy z czterech głównych typów temperamentu (choleryk, sangwinik, melancholik, flegmatyk) i zastanowiliśmy się, jakie połączenia tych typów są możliwe i naturalne. 

W podsumowaniu warsztatu stwierdziliśmy, że ważna jest świadomość własnego temperamentu i w miarę możliwości wybieranie takich aktywności i takiego środowiska, które do naszego temperamentu pasują. Warto też wykorzystywać i rozwijać pozytywny potencjał, jaki nasz temperament oferuje oraz uczyć się akceptować związane z nim ograniczenia.  

W obecnym roku szkolnym planowane warsztaty mają naszym ósmoklasistom pomóc w lepszym poznaniu samych siebie i dać im głębszy wgląd we własne predyspozycje i kompetencje tak, żeby ich wybory dotyczące dalszego kształcenia były bardziej świadome i trafne.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.