Numer 2/2019 — 13.09.2019 r.

I jak tu się dogadać? Warsztaty o różnicach między chłopcami i dziewczynami w kl. 7

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie 7 odbył się pierwszy warsztat na temat typowych różnic między chłopcami i dziewczynami w obszarach takich jak myślenie, przeżywanie emocji i zachowanie.

Warsztat rozpoczęliśmy od indywidualnego wypełnienia karty pracy, która zawierała opis pięciu sytuacji z życia szkolnego – sytuacje każdorazowo dotyczyły relacji interpersonalnych (karta pracy nr 1 – w załączeniu). Zadaniem każdego z uczniów było opisanie własnych myśli, uczuć i zachowania w reakcji na daną sytuację. 

Następnie klasa została losowo podzielona na osiem grupek - w każdej grupce znajdowali się i chłopcy i dziewczyny. Każda z grupek miała za zadanie opowiedzieć sobie nawzajem o własnych wpisach i wyciągnąć wnioski dotyczące różnic i podobieństw, jakie się pojawiły. 

Dla wielu grup rozmowy były dużym wyzwaniem, chociaż udało się wspólnie dojść do pewnych konkluzji. Niektóre spostrzeżenia były bardzo ciekawe: okazało się na przykład, że chłopcy mają skłonność do poszukiwania bardzo konkretnych, prostych i szybkich rozwiązań, natomiast dziewczynki dostrzegają w każdej sytuacji więcej niuansów i subtelności, przywiązując dużą wagę do najdrobniejszych sygnałów wysyłanych przez koleżanki (miny, spojrzenia, gesty) i zastanawiając się, co one mogą znaczyć. Co więcej, dla chłopców o wiele bardziej istotna jest solidarność grupowa, podczas gdy dziewczyny są bardziej skupione na relacjach z poszczególnymi koleżankami. 

Warsztat wzbudził wiele emocji - klasa potrzebuje jeszcze czasu na przepracowanie wzajemnych relacji, chociaż wydaje się być na dobrej drodze. Warsztat o różnicach w postrzeganiu, w przeżywaniu emocji i w sposobach komunikowania będziemy kontynuować w następnym miesiącu.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.