Numer 4 / 2019 — 12.02.2019 r.

Psychologia reklamy w klasie 7

W klasie 7 odbył się warsztat, podczas którego wspólnie analizowaliśmy techniki stosowane przez twórców reklam oraz ich wpływ na nasze myśli i emocje.

Warsztat rozpoczęliśmy od burzy mózgów, podczas której chłopcy podawali przykłady stosowanych przez autorów reklam strategii mających nas przekonać do danego produktu. Rozmawialiśmy o używanej w reklamach muzyce, o nawiązaniach do znanych nam postaci czy filmów, o pojawiających się w reklamach celebrytach, o faktach czy statystykach, na jakie reklamy się powołują i wreszcie o emocjach, jakie w nas wywołują poprzez apelowanie do naszych podstawowych potrzeb.

Opowiedziałam chłopcom o hierarchii potrzeb według Abrahama Maslowa, po czym rozdałam przykładowe reklamy graficzne. Zadaniem uczniów było dopasowanie otrzymanej reklamy do potrzeby, do której się odwołuje oraz nazwanie emocji, jakie ma w nas wywoływać. Rozmawialiśmy o tym, że uświadomienie sobie mechanizmów psychologicznych rządzących reklamą w pewnym stopniu uodparnia nas na jej wpływ. Tak więc możemy sobie uświadomić, że na przykład kupienie sosu Winiary nie spełni naszej głębokiej potrzeby przynależności do rodziny mimo że właśnie do tej potrzeby reklama firmy Winiary się odwołuje.

Na koniec warsztatu obejrzeliśmy reklamy nagrodzone w ostatnim czasie jako najlepsze reklamy roku i przeanalizowaliśmy techniki, jakie są w nich stosowane

Oczywiście temat jest o wiele szerszy – miejmy nadzieję, że choć tak pobieżne przeanalizowanie go sprawi, że chłopcy będą bardziej świadomi oddziaływania reklamy na ich myśli i emocje i przez to nieco bardziej odporni na jej wpływ.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.