Numer 10/2019 — 11.11.2019 r.

Atmosfera w klasie

autor: Dariusz Wijas

Drugoklasiści zastanawiali się nad atmosferą w klasie.

Dla wielu z chłopców relacje z rówieśnikami są główną motywacją chodzenia do szkoły i sprawiają, że lubią tu spędzać czas. Temat samopoczucia w klasie zaczęliśmy jednak z innej strony, od pytania po co chodzi się do szkoły. Tu chłopcy słusznie stwierdzili, że mamy się czegoś nauczyć, następnie zastanawialiśmy się jakie muszą być warunki dobrej nauki. Po wymienieniu ciszy i dyscypliny uczniowie z małą pomocą doszli do potrzeb podstawowych- najedzenia się, wyspania i poczucia bezpieczeństwa. Chłopcy zauważyli, że dwie pierwsze są zależne od nich i rodziców, a trzecia od nich i nauczycieli. Tu chwilę rozmawialiśmy o mnie i moich staraniach, aż wreszcie przeszliśmy do clue sprawy- zastanawiania się nad tym, co chłopcy mogą zrobić, aby lepiej czuć się w klasie. Każdy samodzielnie dokończył zdania w zeszycie: Lubię, gdy koledzy oraz nie lubię, gdy koledzy. Następnie już w grupach zebrali swoje pomysły razem, w większe kategorie. Na tablicy zebraliśmy je wszystkie, klasa dostała 3 minuty przerwy, w tym czasie zostały przygotowane kartki z hasłami autorstwa klasy. Ostatnim zadaniem, w tych samych grupach, było wykonanie plakatów. Najładniejsze zostały powieszone w klasie. Całe zajęcia trwały dwa dni, ale czasem warto zatrzymać się na chwilę, aby odłożyć na bok sprawy pilne, a zająć się ważnymi. Jutro podsumujemy pomysły, a każdy z uczniów zostanie poproszony o wybranie jednego, nad którym będzie pracował w najbliższych dniach. Ważne, aby chłopcy czuli się odpowiedzialni za to, jak jest w naszej klasie.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.