Numer 8/2019 — 28.10.2019 r.

Emocje, myśli i zachowania… Warsztat w klasie 7

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie 7 odbył się kolejny warsztat na temat typowych różnic między chłopcami i dziewczynami w zakresie przeżywania emocji, sposobów myślenia i zachowania.

Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnej burzy mózgów na temat różnic między ludźmi w trzech podstawowych obszarach funkcjonowania człowieka: przeżywane emocje, myśli oraz zachowanie. Zastanawialiśmy się też nad wzajemnymi relacjami między tymi obszarami - jak emocje kształtują nasze myśli a myśli zachowanie i jak z kolei zachowanie wpływa na nasze emocje.

 

Następnie klasa pracowała w mieszanych zespołach, z których każdy otrzymał kartę pracy dotyczącą jednego z trzech omówionych obszarów. Zadaniem grupy było nazwanie typowych różnic między chłopcami i dziewczynkami w danym obszarze. 

We wspólnym podsumowaniu zwracaliśmy uwagę na konieczność zachowania pewnej ostrożności i unikania uproszczeń czy krzywdzących generalizacji. Zauważyliśmy jednak, że są pewne charakterystyczne różnice, które wszyscy obserwujemy, np. że chłopcy mają tendencję do myślenia jednotorowego podczas gdy dziewczynom łatwiej jest myśleć o kilku kwestiach na raz. Wydaje się również, że chłopcy co do zasady zachowują większy dystans do różnych sytuacji mających miejsce w klasie i w szkole, podczas gdy dziewczyny bardziej się nimi przejmują i je głębiej przeżywają.

Temat różnic i wzajemnego porozumienia w klasie nadal wzbudza wiele emocji - uczniowie bardzo potrzebują rozmów i pracy nad relacjami w grupie. Będziemy kontynuować tę pracę na kolejnych godzinach wychowawczych oraz warsztatach.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.