Uczniowie klasy 2 w ciekawy sposób ćwiczyli dodawanie i odejmowanie.
Dodawanie i odejmowanie nie musi być nudne. W trakcie 20 minut uczeń jest w stanie przepisać i rozwiązać od 20 do 50 działań. Liczbę działań można zmniejszyć zmieniając ich formę, oraz dodając motywację. Tu z pomocą przychodzą gry. Klasa druga grała w drabiny. Celem jest jak najszybsze dojście do mety. Jeśli stanie się na polu z drabiną można iść na skróty, albo zejść w dół. Jednak zawodnik rzuca dwoma kostkami i sam wybiera, czy przesuwa się do przodu o sumę, czy o różnicę wylosowanych liczb. W ten sposób chłopcy muszą planować, a do tego rozwiązują mnóstwo zadań. Wyniki wprawdzie nie są sprawdzane przez nauczyciela, ale element rywalizacji sprawia, że wszyscy gracze sprawdzają się nawzajem, dzięki czemu wykonują jeszcze więcej działań.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl