Numer 5/2019 — 07.10.2019 r.

Drabiny

autor: Dariusz Wijas

Uczniowie klasy 2 w ciekawy sposób ćwiczyli dodawanie i odejmowanie.

Dodawanie i odejmowanie nie musi być nudne. W trakcie 20 minut uczeń jest w stanie przepisać i rozwiązać od 20 do 50 działań. Liczbę działań można zmniejszyć zmieniając ich formę, oraz dodając motywację. Tu z pomocą przychodzą gry. Klasa druga grała w drabiny. Celem jest jak najszybsze dojście do mety. Jeśli stanie się na polu z drabiną można iść na skróty, albo zejść w dół. Jednak zawodnik rzuca dwoma kostkami i sam wybiera, czy przesuwa się do przodu o sumę, czy o różnicę wylosowanych liczb. W ten sposób chłopcy muszą planować, a do tego rozwiązują mnóstwo zadań. Wyniki wprawdzie nie są sprawdzane przez nauczyciela, ale element rywalizacji sprawia, że wszyscy gracze sprawdzają się nawzajem, dzięki czemu wykonują jeszcze więcej działań.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.