Numer 1 / 2019 — 08.01.2019 r.

Przyjaźń w klasie pierwszej- od teorii do praktyki.

autor: Dariusz Wijas

Celem lekcji było pokazanie, że to ilu i jakich będziemy mieli przyjaciół dużo bardziej zależy od nas samych, niż od otoczenia.

Lekcja, jak każda z cyklu wprowadzaniu nawyków, rozpoczęła się od wysłuchania i omówienia bajki o przyjaźni. Uczniowie słusznie zauważyli, dlaczego jej główny bohater początkowo nie miał w klasie przyjaciół, i że dzięki zmianie nastawienia- a więc dostrzeganiu zalet, a nie skupianiu się na wadach ich zyskał. Od teorii klasa przeszła do praktyki- na wylosowanych kartkach z imionami kolegów uczniowie pisali ich zaletę, oraz w czym są dobrzy. Każdy otrzymał i przeczytał swoją karteczkę, chłopcy przy tym ćwiczeniu bardzo się cieszyli i uśmiechali. Ostatnią częścią zajęć było stworzenie „sylwetki” dobrego przyjaciela- wypisanie sześciu najważniejszych cech. Uczniowie mogli podać po dwie cechy dobrego przyjaciela, które zostały spisane na tablicy, po czym klasa głosowała- każdy dysponował trzem głosami. Jutro na lekcji omówimy biblijne cytaty o przyjaźni,a  uczniowie wybiorą indywidualne nawyki z przyjaźni na najbliższy miesiąc, jeśli ktoś z Państwa dostrzega potrzebę pracy nad jakimś jej aspektem u syna, proszę o propozycję w agendzie.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.