Numer 18/2018 — 29.05.2018 r.

Klasy trzecie porozumiewają się bez słów

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasach trzecich odbył się warsztat, podczas którego chłopcy wczuwali się w sytuację osoby niesłyszącej i nauczyli się kilku podstawowych znaków języka migowego.

Ma początku zajęć zastanawialiśmy się, jak wygląda życie osoby niesłyszącej - jakie sytuacje są dla niej najtrudniejsze? W jaki sposób może się porozumiewać z innymi? Jako ćwiczenie wybrane osoby próbowały pokazać kolegom wylosowane przez siebie komunikaty, np. "Marzę o domku w górach" albo "Pada deszcz" - zadanie okazało się dużym wyzwaniem.

Następnie sprawdzaliśmy, ile da się wyczytać z ruchu warg - to zadanie również sprawiało chłopcom pewien kłopot. Obejrzeliśmy też krótki filmik na temat rodzajów znaków w języku migowym.

Potem wspólnie uczyliśmy się znaków języka migowego dla kilku podstawowych wyrażeń, takich jak "dzień dobry", "do widzenia", "mama", "tata", czy "dom". Wyuczone znaki ćwiczyliśmy dalej przez rozegranie turnieju między dwoma drużynami. Emocji było wiele, choć chłopcy zapamiętali zaskakująco wiele znaków.

Mam nadzieję, że chłopcy zapamiętali parę znaków języka migowego i mają nieco bliższe wyobrażenie o tym, jak na codzień funkcjonują osoby niesłyszące.


Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.