Numer 18/2018 — 29.05.2018 r.

Zero, null, nic.

autor: Dariusz Wijas

Uczniowie klasy startowej poznali ostatnią cyfrę- zero.

Na lekcji zajmowaliśmy się głównie liczbą zero- wyjątkową, oznaczającą pusty zbiór. Chłopcy poznali ją zgodnie z zasadą monografii liczby- a więc podawali różne zbiory o liczebności zero.  Rozpoczęliśmy od tego, czego zero jest w naszym ciele. Uczniowie podawali takie odpowiedzi jak ogon, dziób, żądło, szpony, pióra czy łuski. Następnie przeszliśmy do tego, czego zero jest w klasie- wodospadów, dziewczynek, słoni, autobusów, lodów itd. Najtrudniejszym zadaniem było określenie, czego na świecie jest zero, choć po chwili namysłu  nastąpiła lawina odpowiedzi: dinozaurów, mamutów, zombiaków, potworów, smoków, ufoludków itd. Ostatnim aspektem jest rozkład liczby, który w tym przypadku nastąpił wyjątkowo szybko. Uczniowie zorientowali się, że każde dodawanie zer, niezależnie od ich liczby, da wynik zero. Ostatnim zadaniem było podanie dowolnego odejmowania, którego wynikiem będzie zero, oraz wykonanie kart pracy dotyczących liczby i cyfry zero.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.