Numer 18/2018 — 29.05.2018 r.

Gimnazjaliści zastanawiają się, czym jest miłość

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie 2G odbył się warsztat na temat miłości i zakochania.

Na początku zajęć zastanawialiśmy się nad tym, czym się różnią emocje od uczuć - chłopcy bardzo trafnie zauważyli, że emocje są bardziej krótkotrwałe i mniej zależne od naszej woli, natomiast uczucia wiążą się z pewną świadomą decyzją i trwają dłużej. 

Następnie opowiadałam chłopcom o tzw. trójczynnikowej koncepcji miłości (Robert Sternberg), zgodnie z którą w skłąd uczucia miłości wchodzą trzy elementy: intymność (bliskość), namiętność (pasja) oraz zaangażowanie. W zależności od proporcji tych elementów możemy mówić o różnych formach czy postaciach miłości. Mówiliśmy też o tym, czym różni się miłość od zakochania i czy zakochanie jest niezbędnym elementem w rozwoju miłości.

Obejrzeliśmy też krótki filmik przedstawiający psychofizjologiczny aspekt zakochania (co się dzieje z naszym organizmem, kiedy jesteśmy zakochani i jak ten stan wpływa na naszą zdolność do koncentracji czy logicznego myślenia).

Na koniec obejrzeliśmy filmik pt. "Język miłości" który pokazuje, że każdy z nas potrzebuje wypracować sobie swój własny, indywidualny sposób na wyrażanie tego uczucia.

Mimo że temat jest trudny, chłopcy podjęli go chętnie, wykazując się naprawdę budującą dojrzałością i wrażliwością.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.