Numer 17/2018 — 22.05.2018 r.

Komunikacja

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasach czwartych podczas warsztatu na temat komunikacji chłopcy ćwiczyli aktywne słuchanie.

Na początku zajęć zastanawialiśmy się nad tym, czym jest komunikacja i w jaki sposób (poza użyciem słów) przekazujemy innym ważne dla nas informacje.

Następnie sprawdzaliśmy, czym różni się monolog od dialogu: najpierw chłopcy musieli narysować skomplikowaną figurę geometryczną jedynie na podstawie usłyszanych od kolegi instrukcji. W drugiej wersji ćwiczenia mogli dopytywać i prosić o dodatkowe wyjaśnienia i wskazówki. Okazało się, że za drugim razem narysowane przez chłopców figury były o wiele bardziej zbliżone do oryginału niż w pierwszej wersji ćwiczenia.

Kolejną aktywnością były odgrywane przez chętnych chłopców scenki według otrzymanych przez nich instrukcji. Niektóre dwójki pokazywały sytuację niezrozumienia, kiedy jedna osoba okazuje brak zainteresowania, nie patrzy na rozmówcę i zajmuje się czymś innym niż słuchaniem jej opowieści lub też przerywa jej i zaczyna opowiadać o sobie. W innych scenkach rozmówcy słuchali siebie nawzajem, nawiązywali kontakt wzrokowy, skupiali się na rozmowie, okazywali zainteresowanie, dopytywali i reagowali emocjonalnie na to, co słyszeli od drugiej osoby. 

Na koniec zebraliśmy wspólnie wnioski dotyczące czynników, które przeszkadzają i tych, które służą dobrej komunikacji.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.