Klasa startowa poznała dziś liczbę 9.
Zajęcia rozpoczęły się bardzo nietypowo. Nauczyciel chodził po klasie i wydawał różne dźwięki (stukanie, klaskanie, dzwonienie), aż uczniowie zorientowali się, że każdy był powtórzony 9 razy. Chłopcy pokazywali 9 palców w różnych kombinacjach, oraz liczyli czego w Sali jest 9. Następnie wysłuchali kilku ciekawostek o ludzkim ciele i liczbie 9, oraz zaczęli rozkładać liczbę 9 na składniki za pomocą kolorowych pasków. Ponieważ przykładów dodawania z wynikiem 9 jest zbyt dużo na tablicy zapisaliśmy tylko te z dwóch i trzech składników. Po krótkiej przerwie przyszedł czas na naukę pisania cyfry metodą dobrego startu. Na dywan zapraszani byli chłopcy znający poszczególne rośliny, gdy znaleźli się już na nim wszyscy zaczęliśmy zabawę na orientację w przestrzeni- uczniowie byli koniczynami, a poduszki ziemią w której rosły. Z początku pod ziemią, później nad, aż w końcu z lewej i prawej strony. Następnie wiatr szarpał liście z lewej i prawej strony koniczynek- chłopcy machali odpowiednimi rękoma. Po zabawie przyszedł czas na zapamiętanie wiersza. Uczniowie powtarzali go szeptem i krzykiem, wysokim i niskim głosem, oraz z zatkanym nosem. Gdy wszyscy umieli wiersz zaczęli odgadywać rośliny głoskowane przez nauczyciela, nawet gdy pojawiały się tam głoski przeszkody. Uczniowie zaczęli maszerować po klasie, z początku dokoła, później zgodnie z rytmem wyklaskiwanym przez nauczyciela, aż wreszcie co dziewiąty krok musieli podskoczyć. Po powrocie do ławek zaczęliśmy mówić wiersz z wystukiwaniem odpowiedniego rytmu do napisania cyfry 9. Gdy cała klasa go opanowała cyfra została zaprezentowana i uczniowie pisali ją w powietrzu, oraz palcem w kaszy, mówiąc wiersz i zachowując odpowiedni rytm, oraz ołówkiem lub długopisem na kartce, wciąż z zachowaniem rytmu. Na koniec chłopcy robili jeszcze ćwiczenia oddechowe, po dziewięć głębokich wdechów i wydechów, oczywiście naprzemiennie.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl