Numer 14/2018 — 24.04.2018 r.

Język migowy w klasie drugiej

autor: Hanna Boguta-Marchel

Klasa druga wczuwała się dzisiaj w sytuację osoby niesłyszącej - uczyliśmy się porozumiewać bez słów.

Na początku zajęć zastanawialiśmy się, jak osoba niesłysząca może się porozumiewać z innymi. Jako ćwiczenie wybrane osoby próbowały pokazać kolegom wylosowane przez siebie komunikaty, np. "Marzę o domku w górach" albo "Pada deszcz" - zadanie okazało się dużym wyzwaniem.

Następnie sprawdzaliśmy, ile da się wyczytać z ruchu warg - to zadanie również sprawiało chłopcom pewien kłopot. Następnie wspólnie uczyliśmy się znaków języka migowego dla kilku podstawowych wyrażeń, takich jak "dzień dobry", "do widzenia", "mama", "tata", czy "dom". Wyuczone znaki ćwiczyliśmy dalej przez rozegranie turnieju między dwoma drużynami. Emocji było wiele, choć rywalizacja zakończyła się sprawiedliwym remisem:)

Mam nadzieję, że chłopcy zapamiętali parę znaków języka migowego i mają nieco bliższe wyobrażenie o tym, jak na codzień funkcjonują osoby niesłyszące.


Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.