Numer 13/2018 — 16.04.2018 r.

Gimnazjaliści radzą sobie ze stresem

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie 2G w ramach cyklu „Oswajanie lisa” odbył się warsztat na temat sposobów radzenia sobie ze stresem.

Na początku zajęć przypomnieliśmy sobie wnioski, do jakich doszliśmy na poprzednim warsztacie dotyczące wpływu stresu na różne układy naszego organizmu. Następnie chłopcy indywidualnie wypełniali kwestionariusz CISS (Coping Inventory for Stressful Situations), który służy do określenia własnego stylu radzenia sobie ze stresem. Po obliczeniu wyników rozmawialiśmy o trzech podstawowych stylach radzenia sobie: stylu skoncentrowanym na zadaniu, stylu skoncentrowanym na emocjach oraz stylu skoncentrowanym na unikaniu. Chłopcy dzielili się własnymi strategiami należącymi do poszczególnych stylów. 

W podsumowaniu podkreślaliśmy potrzebę takiego podejścia do trudnych sytuacji, które zapewnia nam z jednej strony zadbanie o własne emocje (wyciszenie i uspokojenie np. przez słuchanie muzyki, spacer, sport czy rozmowę z bliskimi) a z drugiej pomaga nam dojść do konstruktywnych rozwiązań (planowanie, dzielenie większych zadań na części, ustalanie hierarchii zadań, itp.). Natomiast strategie unikowe będą dobre jedynie jako sposób na odroczenie rozwiązania problemu w sytuacji przeżywania silnych emocji. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.