Numer 11/2018 — 27.03.2018 r.

Klasa 2 gimnastykuje wyobraźnię

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie drugiej w ramach cyklu „Jak się uczyć?” odbył się warsztat, podczas którego kontynuowaliśmy ćwiczenie twórczego myślenia.

Na początku zajęć ustaliliśmy zasady:

1. Każdy pomysł jest dobry.

2. Pomysły mogą być śmieszne, ale nie mogą być dla nikogo krzywdzące.

3. Szukamy własnych pomysłów, nie kopiujemy pomysłów kolegów.

Następnie na rozgrzewkę rozegraliśmy mecz skojarzeń: podzieliliśmy się na dwie drużyny i ustawiliśmy się w dwóch rzędach naprzeciwko siebie. Pierwsza osoba z każdego rzędu rzucała piłkę do osoby z przeciwnej drużyny wypowiadając jedno słowo. Druga osoba odpowiadała skojarzeniem, jakie ma z tym słowem i odrzucała piłkę. W ten sposób powstał nam ciąg twórczych skojarzeń.

Następnie każdy z chłopców otrzymał papierowy kubek i zestaw materiałów do wykorzystania. Zadaniem każdego z uczniów było stworzenie ze swojego kubka czegoś zupełnie nowego – mogła to być postać, pojazd, zwierzę, budynek, urządzenie… Chłopcy wykazali się nadzwyczajną kreatywnością: powstały meduzy, telefony, statki kosmiczne i niesamowite stwory, a nawet para elegancko ubranych nowożeńców!

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.