W klasach 4 w ramach cyklu „Oswajanie lisa” kontynuowaliśmy temat samopoczucia w klasie i poznawaliśmy swoje pozytywne cechy.
Na początku zajęć zrobiliśmy burzę mózgów i spisaliśmy na tablicy wszystkie pozytywne cechy, jakie cenimy u innych ludzi. Chłopcy podawali wiele przykładów i opowiadali, dlaczego dana cecha jest ważna i w jakich sytuacjach okazuje się potrzebna.
Następnie rozdałam chłopcom szablony ludzików – po wycięciu szablonu nakleiłam pustego ludzika każdemu na plecach. Chłopcy dostali następującą instrukcję: napisz każdemu koledze jedną pozytywną cechę, którą u niego dostrzegasz i którą cenisz. Cecha musi być prawdziwa i pozytywna.
Niektórzy chłopcy podeszli do zadania odpowiedzialnie i dojrzale – starali się wpisywać innym przemyślane, pozytywne cechy. Reakcje innych były natomiast dla mnie dość zaskakujące – część chłopców wyraźnie obawiała się, że może na plecach znaleźć coś negatywnego i nie chciała brać udziału w ćwiczeniu. Myślę, że pokazuje to pewną nieufność z ich strony i świadczy o napięciach istniejących między poszczególnymi chłopcami. Tymi kwestiami będziemy się z pewnością zajmować podczas kolejnych warsztatów.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl