Numer 9/2018 — 13.03.2018 r.

Jak z 7 zrobić 165

autor: Dariusz Wijas

Klasa startowa, przy okazji wprowadzenia cyfry 7, liczyła do sporych jak na swój wiek, liczb.

Na początku lekcji każdy z uczniów wyjął 7 klocków i położył w rządku na stole. Chłopcy musieli policzyć klocki przy swoim stoliku, po czym przechodzili do następnego i liczyli dalej. W ten sposób doliczyć można było do 119. Po tej zabawie nastąpił czas „klubu ekskluzywnej siódemki”, gdzie siedząc w kółku każdy odliczał kolejną liczbę do 7, a siódemki wchodziły do wspomnianego klubu. Na koniec przyszedł czas na najtrudniejsze zadanie. Każdy kolejny uczeń musiał podać liczbę o 7 większą od poprzedniego, mając na odpowiedź tylko 10 sekund, a komu się nie udało odpadał. Zwycięzcę wyłoniła dopiero liczba 165, i trzeba przyznać, że był on gotów liczyć dalej! Na koniec dodam tylko, że programy nauczania zakładają w tym wieku przeliczanie elementów w dużo niższych zakresach, a dodawanie i odejmowanie tylko na konkretach i to w zakresie 10.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.