Numer 5/2018 — 12.02.2018 r.

Mniej więcej tyle samo

autor: Dariusz Wijas

Klasa startowa uczyła się znaczenia symboli < (mniej), > (więcej) oraz = (tyle samo).

Znaki <, > oraz =, choć pozornie proste mogą sprawiać problemy, dlatego też zostały wprowadzone tak, aby chłopcy mogli nauczyć się ich w działaniu. Uczniowie dobrali się w dwójki i porównywali, kto z nich ma na rysunku więcej krzeseł (praca domowa z poprzednich zajęć). Trzy przykłady zostały zaprezentowane przez ustawianie krzeseł na dywanie, oraz narysowanie na tablicy. Na tablicy zostały też zaprezentowane znaki graficzne, które chłopcy później pokazali palcami, bądź rękoma. Każdy z uczniów stawał między dwoma stertami poduszek i pokazywał odpowiednie znaki, było to działanie na konkretach. Ćwiczenie udało się świetnie, dlatego klasa weszła na poziom symboli, układając na ławce podane układy klocków, oraz wstawiając pomiędzy nie odpowiednie znaki, za pomocą pianek z kuferków. Podsumowaniem zajęć była zabawa, w której każdy z uczniów pokazywał wybrany znak, a reszta klasy miała się tak ustawić, aby spełnić jego „wymogi”. Chłopcy doskonale się przy tym bawili.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.