Numer 5/2018 — 12.02.2018 r.

Pięć palców

autor: Dariusz Wijas

Klasa startowa uczyła się pisać cyfrę 5 na podstawie wierszyka o pięciu palcach.

Zajęcia rozpoczęły się od ćwiczeń orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni. Chłopcy podskakiwali na lewej i prawej nodze, machali poszczególnymi częściami ciała, obracali się w lewo i prawo oraz poruszali się zgodnie z poleceniami (pięć kroków w lewo, dwa w prawo, trzy w tył i tak dalej). Po krótkiej „rozgrzewce” klasa przystąpiła do nauki wierszyka o palcach, która dzięki urozmaiceniom (powtarzanie piskiem, basem, szeptem i wrzaskiem) poszła bardzo szybko. Kolejnym słuchowym ćwiczeniem było liczenie głosek w wyrazach wypowiadanych przez nauczyciela, jeśli słowo było pięciogłoskowe chłopcy klaskali. Dyżurni rozdali woreczki z grochem, po czym klasa wysłuchała rytmu stukania z wierszem i kilkukrotnie go powtórzyła. Dzięki częstym zajęciom z metody dobrego startu nauka rytmów zajmuje bardzo mało czasu. Nauczyciel zaprezentował cyfrę 5 oraz sposób jej pisania z rytmem wiersza. Klasa kreśliła piątki w powietrzu, wodziła palcem po kartce i stoliku, na koniec zajęć chłopcy pisali cyfrę 5 na kartce, zgodnie z rytmem, oraz wzięli po pięć głębokich oddechów.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.