W klasach 4 w ramach cyklu „Oswajanie lisa” kontynuowaliśmy temat samopoczucia w klasie i poznawaliśmy swoje pozytywne cechy.
Na początku zajęć zrobiliśmy burzę mózgów i spisaliśmy na tablicy wszystkie pozytywne cechy, jakie cenimy u innych ludzi. Chłopcy podawali wiele przykładów i opowiadali, dlaczego dana cecha jest ważna i w jakich sytuacjach okazuje się potrzebna.
Następnie rozdałam chłopcom szablony ludzików – po wycięciu szablonu nakleiłam pustego ludzika każdemu na plecach. Chłopcy dostali następującą instrukcję: napisz każdemu koledze jedną pozytywną cechę, którą u niego dostrzegasz i którą cenisz. Cecha musi być prawdziwa i pozytywna.
Chłopcy podeszli do zadania odpowiedzialnie i dojrzale. Na koniec zdjęliśmy ludziki z pleców, po czym chętni chłopcy mówili o tym, jaka pozytywna cecha napisana przez kolegów była dla nich zaskoczeniem. Myślę, że ćwiczenie było dla chłopców ważne, bo jeszcze długo po zajęciach rozmawiali o tym, co znaleźli na swoim ludziku, ile razy powtarzała się dana cecha i która była dla nich zaskakująca.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl