Numer 35 / 2018 — 04.12.2018 r.

Klasa 7 zarządza swoim czasem

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie 7 odbył się warsztat dotyczący organizacji czasu i związanych z tym trudności.

Po rozgrzewce w postaci burzy mózgów dotyczącej naszych skojarzeń z terminem „czas” chłopcy pracowali indywidualnie – każdy z nich miał za zadanie możliwie dokładne odtworzenie, jakie czynności wykonywał poprzedniego dnia od wstania z łóżka do położenia się spać. Następnie chłopcy otrzymali diagram, do którego należało wymienione czynności wpisać, decydując, czy należy do kategorii (1) zadań i obowiązków, (2) budowania więzi z innymi, (3) dbania o siebie i własny rozwój czy też (4) czynności bezkierunkowych. Na podstawie diagramu chłopcy wyliczali, jaki procent czasu zajmują im poszczególne kategorie czynności.

Po podzieleniu się refleksjami na temat wyników pierwszego ćwiczenia, omówiliśmy tzw. macierz Eisenhowera (w załączniku). Następnie chłopcy otrzymali listę przykładowych sytuacji z życia i mieli za zadanie przypisanie ich do jednej z czterech ćwiartek macierzy. Wyciągnęliśmy wniosek, że często czekamy, aż zadania „ważne” staną się również „pilne” zamiast wykonywać je wówczas, kiedy mamy na nie jeszcze dużo czasu i możemy je spokojnie rozplanować. Okazuje się, że większość naszych działań powinno się mieścić w ćwiartce drugiej, podczas gdy faktycznie najczęściej zajmujemy się zadaniami z pozostałych trzech ćwiartek.

Na koniec warsztatu każdy z chłopców otrzymał indywidualną ankietę pt. „Złodzieje czasu”, mającą wzbudzić refleksję na temat naszych osobistych trudności z organizacją czasu i podjęcie konkretnych postanowień mających nam pomóc w radzeniu sobie z tymi  trudnościami. Pozostaje mieć nadzieję, że ziarno wykiełkuje:) 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.