Numer 34 / 2018 — 28.11.2018 r.

Strategie uczenia się w klasie 5

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie piątej w ramach cyklu „Jak się uczyć?” w listopadzie odbyły się warsztaty z zakresu stylów uczenia się.

Na początku zajęć chłopcy indywidualnie rozwiązywali test, który pomógł im określić preferowany przez nich kanał przyswajania informacji. Test był nieco bardziej rozbudowany i precyzyjny od wypełnianej w ubiegłym roku szkolnym wersji dla klas młodszych. Na podstawie testu każdy z chłopców określił dominujący u siebie styl (lub style) uczenia się. Wspólnie wyjaśniliśmy, co dokładnie oznacza bycie wzrokowcem, słuchowcem lub kinestetykiem.

Następnie uczniowie pracowali w trzech zespołach, z których każdy otrzymał listę typowych zachowań, preferencji i trudności w nauce. Zadaniem zespołów było podporządkowanie otrzymanych opisów do trzech podstawowych stylów uczenia się. Na ich podstawie każdy zespół stworzył plakat ze wskazówkami dla wybranego stylu uczenia się.

Zachęcam do pogłębiania świadomości dzieci co do ich indywidualnego stylu (ew. mieszanki stylów) uczenia się i przyswajania informacji – taka świadomość może naprawdę pomóc w doborze optymalnych i najbardziej skutecznych strategii uczenia się. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.