W klasie pierwszej odbył się warsztat, podczas którego chłopcy lepiej poznawali samych siebie i próbowali określić własne cechy charakteru.
Na początku zajęć uczniowie wysłuchali bajki, w której pojawiło się czterech królewiczów – każdy z nich był zupełnie inny, a różnice między nimi symbolizowały wybrane przez nich płaszcze: płaszcz w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym i niebieskim.
Po wysłuchaniu bajki spisaliśmy wspólnie cechy poszczególnych królewiczów i wyjaśniliśmy, co każda z cech oznacza. Chłopcy porównywali się do postaci z wysłuchanej bajki i zastanawiali się, które cechy charakteryzują ich samych.
Następnie podzieliliśmy się na grupki – każda grupka otrzymała karteczki z cechami (napisami czcionką w odpowiednim kolorze). Uczniowie mieli za zadanie stworzyć swój indywidualny kolaż cech, wybierając pięć najbardziej pasujących do nich samych. Chłopcy ilustrowali cechy rysując aktywności, które je obrazują (np. jestem energiczny – biegam po boisku i gram w piłkę).
Po stworzeniu kolażu, każdy z chłopców sprawdzał, jaki kolor dominuje w ich pracy i do którego królewicza z wysłuchanej bajki jest najbardziej podobny.
Zachęcam do dalszych rozmów z chłopcami w domu i do pogłębiania ich refleksji o tym, jacy są i jakie mają cechy charakteru.
ul. Staszica 1
05-800 Pruszków
Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl