Numer 33 / 2018 — 21.11.2018 r.

Jakim jestem kolorem? Warsztaty integracyjne w klasie pierwszej

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie pierwszej odbył się warsztat, podczas którego chłopcy lepiej poznawali samych siebie i próbowali określić własne cechy charakteru.

Na początku zajęć uczniowie wysłuchali bajki, w której pojawiło się czterech królewiczów – każdy z nich był zupełnie inny, a różnice między nimi symbolizowały wybrane przez nich płaszcze: płaszcz w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym i niebieskim.

Po wysłuchaniu bajki spisaliśmy wspólnie cechy poszczególnych królewiczów i wyjaśniliśmy, co każda z cech oznacza. Chłopcy porównywali się do postaci z wysłuchanej bajki i zastanawiali się, które cechy charakteryzują ich samych.

Następnie podzieliliśmy się na grupki – każda grupka otrzymała karteczki z cechami (napisami czcionką w odpowiednim kolorze). Uczniowie mieli za zadanie stworzyć swój indywidualny kolaż cech, wybierając pięć najbardziej pasujących do nich samych. Chłopcy ilustrowali cechy rysując aktywności, które je obrazują (np. jestem energiczny – biegam po boisku i gram w piłkę).

Po stworzeniu kolażu, każdy z chłopców sprawdzał, jaki kolor dominuje w ich pracy i do którego królewicza z wysłuchanej bajki jest najbardziej podobny. 

Zachęcam do dalszych rozmów z chłopcami w domu i do pogłębiania ich refleksji o tym, jacy są i jakie mają cechy charakteru. 

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.