Numer 33 / 2018 — 21.11.2018 r.

Klasa 6 ćwiczy językowe umiejętności

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie szóstej odbył się kolejny warsztat z cyklu „Jak się uczyć?” Na dzisiejszych zajęciach zastanawialiśmy się, czym są predyspozycje językowe i czy możemy je w jakiś sposób ćwiczyć.

Na początku lekcji podzieliliśmy się na trzyosobowe grupy. Rozpoczęliśmy rozgrzewką: każda grupka miała za zadanie utworzenie jak największej liczby wyrazów z liter składających się na słowo HARMONOGRAM. Na ćwiczenie uczniowie dostali 4 minuty. Rekordzistom udało się utworzyć 17 prawidłowych słów, a całą klasą stworzyliśmy ich aż 37!

Następnie grupki rozwiązywały typowe ćwiczenia badające predyspozycje językowe (rozpoznawanie reguł gramatycznych nieznanego języka, budowanie zdań ze słów języka fikcyjnego itp.). Chłopcy bardzo wciągnęli się w zadania – niektórzy wzięli dodatkowe testy do wypełnienia w domu. 

Na koniec warsztatu podzieliliśmy się na dwie drużyny i zagraliśmy w grę słowną „Taboo”, w której poszczególni zawodnicy mają za zadanie naprowadzenie członków swojej drużyny na wylosowane słowo. Utrudnieniem jest zakaz użycia wymienionych poniżej pięciu słów (np. naprowadzenie innych na słowo „żniwa” nie używając słów „zbierać”, „pole”, „zboże”, „rolnik” i „kombajn”) – i to wszystko w ograniczonym czasie!

Zachęcam do dalszych ćwiczeń w domu – wszelkie gry słowne, testy i zabawy językowe rozwijają nasze umiejętności i pomagają skuteczniej uczyć się języków obcych.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.