Numer 30 / 2018 — 30.10.2018 r.

Co zrobić żeby lepiej zapamiętać? Mnemotechniki w klasie 6

autor: Hanna Boguta-Marchel

W klasie 6 odbył się warsztat z cyklu „Jak się uczyć?” Tym razem ćwiczyliśmy wybrane techniki pamięciowe.

Na początku zajęć chłopcy wzięli udział w dwóch testach: teście na pamięć wzrokową (rozpoznawanie, które logo znanej firmy jest właściwe) oraz teście na pamięć słuchową (zapamiętanie szeregu wyrazów). W ten sposób uczniowie mogli sprawdzić swoje możliwości w obu formach zapamiętywania.

Następnie chłopcy pracowali w dwójkach nad stworzeniem ciekawej historii, która mogłaby pomóc w zapamiętaniu podanego szeregu wyrazów (tzw. metoda łańcuchowa). Okazało się, że te dwójki, którym udało się stworzyć dynamiczną historię obfitującą w dziwne i zaskakujące zdarzenia, zapamiętali szereg słów najlepiej. 

Na koniec uczniowie otrzymali zadanie do pracy w grupach: mieli stworzyć pomysłowe historyjki jednozdaniowe pomocne w zapamiętaniu szeregu liter lub nazw, np. nazw planet w układzie słonecznym lub liter, po których piszemy „rz”. Pomysły były wyśmienite, a co najważniejsze, całkiem skuteczne (polecam ilustracje z załącznika:)

Zachęcam do aktywnego stosowania poznanych mnemotechnik jako pomocy we wszelkiego rodzaju nauce pamięciowej.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.