Numer 29 / 2018 — 23.10.2018 r.

Kto gra w karty...

autor: Dariusz Wijas

Kto gra w karty ten ma… Kolokwialnie mówiąc „łeb jak sklep”.

Uczniowie klasy pierwszej przygotowują się do nauki dodawania i odejmowania pod kreską. Aby mogli ją rozpocząć, muszą biegle dodawać i odejmować dwa składniki w zakresie 20. Dziś mieli okazję ćwiczyć te umiejętności na bystrzaku matematycznym. Gra ma następujące zasady: gra się talią bez figur (as zastępuje 1). Uczniowie dobierają się w dwójki i grają dwójka na dwójkę, dwoma taliami. Wszyscy naraz wyjmują karty, każda dwójka liczy sumę swoich, z tymże wynik na głos chłopcy podają na zmianę (dzięki czemu Ci, którzy liczą wolniej również to robią). Dwójka, której suma jest wyższa zgarnia wszystkie karty. Chłopcy naprawdę świetnie się bawili, i pewnie nawet nie mają świadomości, że się uczyli.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.