Numer 28 / 2018 — 16.10.2018 r.

Komunikacja pozawerbalna

autor: Dariusz Wijas

Przy okazji lekcji o sposobach komunikacji klasa pierwsza wypróbowała jej alternatywne sposoby.

Pierwszaki już w zerówce sporo dowiedzieli się o historii komunikacji międzyludzkiej. Tym razem nauczyli się, że nie tylko słowa wyrażają to co chcemy powiedzieć, oraz że odbiór komunikatu może być zupełnie inny przy tej samej jego treści. Chłopcy z niedowierzaniem słuchali, że na odbiór komunikatu jego treść ma wpływ w około 1/5, dlatego też przeżyli drobny eksperyment. Nauczyciel zwrócił się do kilku z nich dwa razy z tym samym komunikatem, typu zamknij książkę, przestań rozmawiać, czy usiądź spokojnie. Za pierwszym razem komunikat był stonowany, za drugim bardzo emocjonalny. Uczniowie odczuli różnicę na własnej skórze. Kolejnym elementem lekcji była zabawa, w której każdy wylosował zdanie i przedstawiał je koledze bez użycia słów i pisma. Niektórym uczniom udało się poprawnie je odgadnąć. Wniosek po tej lekcji to panowanie nad całym sobą przy wypowiadaniu się, nie tylko nad treścią, ale także nad intonacją, gestykulacją czy postawą.

Komentarz lub zgłoszenie tematu




Same cyfry, bez spacji lub kresek

Lokalizacja

ul. Staszica 1
05-800 Pruszków

Redakcja

Adres e-mail: tygodnik@azymut.edu.pl

© 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.